فیلم‌هایی با خاصیت آنتی آلزایمری

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
پایگاه صاعقه::فیلم‌های سینمایی می‌توانند نوعی اثر درمانی بویژه بر روی سالمندان داشته باشند و سبب حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری خاصی شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از  خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، رفتن به سینما و دیدن فیلم‌های سینمایی در این مکان توسط سالمندان می‌توانند موجب عدم ابتلا به بیماری آلزایمر شود. 
گفتنی است، محققان اعتقاد دارند مشاهده فیلم‌های سینمایی خنده‌دار می‌تواند سبب تحریک مغز و نگهداری فعال ذهن شود. 
بررسیها نشان می‌دهند، پژوهشگران دانشگاه ساوتهمپتون این نتایج را با بررسی وضعیت آمادگی ذهنی و حافظه در 40 فرد سالمند بدست آورده‌اند. فعال سازی ذهن می‌تواند سبب جلوگیری از ایجاد آلزایمر در افراد شود. رفتن به سینما و دیدن فیلم‌های سینمایی در این مکان توسط سالمندان می‌توانند موجب عدم ابتلا به بیماری آلزایمر شود. 
گفتنی است، محققان اعتقاد دارند مشاهده فیلم‌های سینمایی خنده‌دار می‌تواند سبب تحریک مغز و نگهداری فعال ذهن شود. 
بررسیها نشان می‌دهند، پژوهشگران دانشگاه ساوتهمپتون این نتایج را با بررسی وضعیت آمادگی ذهنی و حافظه در 40 فرد سالمند بدست آورده‌اند، فعال سازی ذهن می‌تواند سبب جلوگیری از ایجاد آلزایمر در افراد شود. 
 
پژوهشگران همچنین اعتقاد دارند پس از تماشای فیلم بحث در خصوص نحوه ساخت و چگونگی تصویر برداری و صحنه‌های فیلم می‌تواند به شدت بر تقویت قوای ذهنی اثر گذار باشد. 
کارشناسان اعتقاد دارند این کار سبب دفع سموم از مغز و سالم نگه داشتن دیواره‌های رگ های خونی می‌شود و به نوعی ورزش مغز محسوب می‌شود. 
پلاک آمیلوئید در صورت تشکیل در دیواره رگ‌های خونی در مغز سبب انباشت سموم و جلوگیری از دفع آنها و به دنبال آن ابتلا به زوال عقل در سالمندان می‌شود . 
با وجود سرمایه گزاری‌های فراوان در عرصه دارویی هنوز پژوهشگران نتوانسته‌اند دارویی برای رفع این اختلال پیدا کنند. 
 
منبع : دیلی میل

این صفحه را به اشتراک بگذارید